و اندر احوالات مملکت1


سلام!!!
-------------------
میبینم که از یه جاییتون داره شاخ در میاد.
از اولش هم قرار بر این بود که ما تا راه افتادن سایتمون اینجا رو تخته نکنیم.
طی یک سو تفاهم اینجا بسته شد و حالا که اون رفع شده اینجا باز شد!!!
میدونم که یه سری ها خوشحال نشدن از اینکه......
بگذریم . اگه حتی یه نفر باشه که اینجا رو بخونه ما واسه اونم که شده مینویسیم.
توضیح جریانات باشه واسه بعد.
--------------------------------
و اما توضیح تایتل:
این نوع متن ها اگه از جایی باشه باید نام نویسندش ذکر بشه.(کپی رایت مجانی رو هستیم!!)
نوشته زیر از سری نوشته های سید ابراهیم نبوی است که در سایت bbcpersian گذاشته شده.
نظراتتتون رو از ما دریغ نکنید.
----------------------------------------
در هفته گذشته اتفاقات مهمی در ايران و جهان افتاد. اولين وزير ميلياردر کابينه محمود احمدی نژاد که قرار بود قله های ثروت را از بين ببرد از ورود به کابينه خودداری کرد. در پی اعلام تمايل ايران به ادامه مذاکره با اروپا که به عنوان معاهده ترکمانچای و گلستانچای خوانده شده بود، اروپا اعلام کرد که برای مذاکره شرط دارد. دو ميليارد نفر از مديران بانکهای کشور عوض شدند. شش زندانبان سابق استاندار فعلی شدند. بيليارد بازی برای بسيجيان حرام اعلام شد، اما هنوز حکم پوکر برای آنان اعلام نشده است. با اعلام وجود مشکل فنی در اکثر خودروهای سمند، ايران خودرو نامزد دريافت جايزه ملی کيفيت شد. ... علاوه بر اين خبرها، موارد ديگری هم در هفته گذشته اتفاق افتاد.
کودک چهارساله به دادگاه رفت
در پی دعوای يک کودک چهار ساله با يک کودک ده ساله در محله گيشا که طی آن کودک چهارساله به چشم های کودک ده ساله خاک پاشيده، نوجوان مذکور در دادگاه حاضر شد و از کودک چهارساله شکايت کرد. مقامات قضايی کودک چهارساله را احضار کرده و برای وی پرونده تشکيل دادند. کودک ده ساله در توضيح شکايت خود گفت: « خاک ريخت توی چشمم. » همچنين کودک چهارساله در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: « دادم دو دو ده بادی بی ددم دی دو ده، چشمش ددم.» در اولين جلسه دادگاه قاضی جرايم اين کودک را ايجاد رعب و وحشت، تشويش اذهان خصوصی و اقدام عليه امنيت کوچه دانست. يکی از کارشناسان گفت: احتمالا ديدن کارتون تام و جری باعث شده است تا اين کودک تحت تاثير تهاجم فرهنگی قرار بگيرد.
تيزهوشان به بهشت نمی روند
در جريان معرفی چهار وزير کابينه احمدی نژاد و گرفتن رای اعتماد از مجلس، محمود فرشيدی وزير آموزش و پرورش در توضيح برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای تيزهوشان، اعلام کرد که چون تيزهوشان معمولا افراد متدينی نيستند، به همين دليل وزارت آموزش و پرورش برای آنها برنامه ای ندارد. در پی اين توضيح کليه دانشمندان سازمان انرژی اتمی، دانشجويان بسيجی، کليه برندگان المپيادهای علمی جهان، کليه اساتيد دانشگاه های کشور و مخترعين و مکتشفين ايرانی وارد جهنم شدند.
وضعيت فرانسه فوق العاده است
شورش در مناطق حاشيه پاريس به شهرهای مختلف کشيده شد و فعلا تنها شهرهايی که در آنها شورش وجود ندارد، شهرهای آلمان است. تحليلگران وضعيت اجتماعی فرانسه اعلام کردند که دلايل زير برای شورشهای فرانسه وجود دارد:
اول: در فرانسه يک وزير کشور وجود دارد که معتقد است حاشيه نشينان آشغال هستند.
دوم: در همان فرانسه چند ميليون حاشيه نشين وجود دارند که معتقدند وزير کشور فاشيست است.
سوم: در همان فرانسه يک پليس وجود دارد که بسيار پليس خشنی است.
چهارم: در همان فرانسه محله هايی وجود دارد که همان پليس خشن جرات ندارد به آن محله ها وارد شود.
پنجم: در فرانسه پنج ميليون مسلمان و شصت ميليون ضدآمريکايی وجود دارد.
جمع اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم می شود يک ماه شورش.
بشار اسد متهم می شود
در پی انفجار در لبنان برخی منابع آگاه اعلام کردند که احتمال دارد که سوريه متهم به دست داشتن در ترور رفيق حريری شود. سوريه هرگونه دخالت در اين ماجرا را تکذيب کرد.
در پی ديدار بشار اسد از تهران، برخی منابع آگاه اعلام کردند که احتمال دست داشتن سوريه در ترور رفيق حريری افزايش يافته است. سوريه دخالت در اين ماجرا را تکذيب کرد.
در پی سفر علی لاريجانی به سوريه، منابع آگاه اعلام کردند که سوريه قطعا در ترور رفيق حريری نقش داشته است. سوريه يواشکی اعلام کرد که ما خيلی دست نداشتيم.
در پی سفر منوچهر متکی به سوريه، منابع آگاه اعلام کردند که تمام اسناد و مدارک دست داشتن سوريه در ترور رفيق حريری پيدا شده است. سوريه هيچ چيزی اعلام نکرد.
در پی سفر حداد عادل به سوريه و اعلام حمايت ايران از سوريه، منابع آگاه اعلام کردند که اسناد و مدارک دست داشتن برخی اعضای خانواده اسد در ترور پيدا شده است. سوريه گفت شايد هم خبرهايی باشد.
در پی حمايت اکبر هاشمی رفسنجانی از سوريه، منابع آگاه اعلام کردند که اسناد دخالت ماهر اسد و داماد بشار اسد در ترور رفيق حريری کشف شده است. بشار اسد گفت چشم! می زنم تو سرش خودم ميارمش خدمتت تون.
در پی مکالمه تلفنی رئيس جمهور ايران با حافظ اسد، منابع آگاه اعلام کردند که عکس های ماهر اسد و داماد حافظ اسد و شش افسر سوری که در حال ترور رفيق حريری بودند پيدا شده است.
بشار اسد گفت: اين ماهر اسد نه تنها رفيق حريری رو ترور کرده، بلکه وقتی من بچه بودم منو کتک می زد.
يک ماه بعد: در پی اعلام حمايت سران سه قوه جمهوری اسلامی، آمريکايی ها با بمب اتمی سوريه را نابود کردند و خانواده بشار اسد را در چرخ گوشت انداختند و با آنها همبرگر درست کردند.
وقتی تهران بمباران نمی شود
بعد از ۲۵ سال اولين پرواز هواپيماهای عراقی به تهران (و بالعکس) انجام شد. خلبان هواپيمای مذکور گفت: « اين اولين بار بود که تهران را از آسمان می ديدم و آن را بمباران نمی کردم.»
قرار است اين پروازها بصورت هفتگی انجام شود. ظاهرا بعد از حل مشکلات زير پرواز اين هواپيماها آغاز شده است:
مشکل هواپيماربايی: با توجه به اينکه در طول چهل سال گذشته کليه هواپيماهای ربوده شده از عراق به فرودگاه تهران هدايت می شدند و کليه هواپيماهای ربوده شده از ايران به بغداد هدايت می شدند، طرفين اعلام کردند که هيچ مشکلی به عنوان هواپيماربايی ميان دو کشور وجود ندارد، چون در بدترين حالت همين چيزی می شود که هست.
مشکل انفجار: با توجه به اينکه معمولا خطر تروريست ها از مسافران اعزامی از ايران و عراق بيشتر نيست، بنابراين احتمال خطر انفجار وجود ندارد.
ترس از ارتفاع: با توجه به اينکه مسافران هواپيمای ايران- عراق روی زمين بيشتر با خطر سقوط مواجه هستند تا وقتی پرواز می کنند، بنابراين مسافران دچار ترس از ارتفاع نيز نمی شوند.
تورنمنت چهارجانبه
تورنمنت چهار جانبه فوتبال تهران سرانجام برگزار شد. اين تورنمنت که قرار بود به يک صورت ديگری برگزار بشود، به صورت ديگری برگزار شد. با توجه به همين تغيير برنامه های تورنمنت های چهارجانبه اصولا به اين شرح اعلام می شود:
مرحله اول: تورنمنت چهارجانبه تهران قرار می شود با شرکت تيم های فوتبال انگلستان، آلمان، برزيل و ايران و با حمايت موسسه مايکروسافت برگزار شود. همزمان با اين تصميم گيری رئيس جمهور ايران در يک مصاحبه تلويزيونی شرکت می کند و در مورد غنی سازی اورانيوم حرف می زند.
مرحله دوم: با کناره گيری شرکت آمريکايی مايکروسافت به دليل سخنرانی رئيس جمهور و همچنين کناره گيری تيم های فوتبال انگلستان و آلمان، تورنمنت چهار جانبه فوتبال تهران با شرکت تيم های فوتبال برزيل، بلغارستان(به جای انگلستان)، تايلند( به جای آلمان)، برزيل و ايران با حمايت مالی موسسه ال جی کره جنوبی برگزار می شود. در همين هنگام رئيس جمهور اعلام کرد که قصد نابودی اسرائيل را دارد، و وزارت بازرگانی نيز اعلام کرد که قصد قطع رابطه با کره جنوبی را دارد.
مرحله سوم: با کناره گيری شرکت کره ای ال جی به دليل تصميم گيری وزارت بازرگانی و همچنين کناره گيری تيم فوتبال برزيل و بلغارستان به دليل اظهارات رئيس جمهور در مورد اسرائيل، تورنمنت چهارجانبه فوتبال تهران با شرکت تيم های فوتبال ماداگاسکار( به جای برزيل)، مقدونيه(به جای بلغارستان)، تايلند و ايران با حمايت موسسه هواپيمايی امارات برگزار می شود. در همين هنگام رئيس جمهور اعلام کرد که ايران بزودی تکليفش را با کشورهای اسلامی حامی آمريکا در منطقه روشن می کند.
مرحله چهارم: شرکت هواپيمايی امارات در اعتراض به اظهارات رئيس جمهور در مورد کشورهای اسلامی از برگزاری تورنمنت چهارجانبه تهران کناره گيری کرد، همچنين تيم فوتبال ماداگاسکار اعلام کرد که به دليل نا امنی ايران به تورنمنت تهران نمی آيد. به همين دليل تورنمنت چهارجانبه تهران با شرکت تيم های توگو (به جای ماداگاسکار)، مقدونيه، تايلند و ايران برگزار می شود. فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرد که خودش به جای موسسات اقتصادی اسپانسر اين تورنمنت می شود. همزمان با اين موضوع رئيس جمهور در هنگام رفتن از اتاق کار به راهروی رياست جمهوری سرش را از پنجره بيرون آورد و با صدای بلند فرياد کشيد: ما همين امروز شش کيلو اورانيوم غنی می کنيم.
مرحله پنجم: در پی ايجاد بحران در روابط ايران و اروپا و آژانس انرژی اتمی، کشورهای مقدونيه و تايلند اعلام کردند که در تورنمنت فوتبال شرکت نمی کنند، همچنين فدراسيون فوتبال کشور نيز اعلام کرد که از حمايت مالی از تورنمنت چهارجانبه خودداری می کند. به همين دليل اين تورنمنت با شرکت تيم های توگو، تيم خردسالان زيمبابوه، تيم گل کوچک محله بالام بالام بورکينافاسو و تيم ملی ايران برگزار می شود. با توجه به اينکه رئيس جمهور در هفته گذشته گلودرد شديد داشت و موفق به حرف زدن نشد، انتظار می رود بحران برطرف شده و مسابقات تورنمنت چهارجانبه برگزار شود.
------------------------------------------------------