!!!Posti baraye konkooriha


سلام؛
خیلی وقته که یه Post جانانه مثل قدیما نذاشتم. دلم تنگ شده برای یه Post طولانی، با چند خط شعر عاشقانه ی فروغ که همش شهوت مرگو یادت میندازه، یا که چند بیت از شعرای احمد که ترس و شوق با هم تو دلت به جوش میاره.
از فروغ براتون امشب این چند خط ناب رو می نویسم، این قطعه ی کوچولو رو خیلی دوست دارم:
« من
پری کوچک غمگینی را
می شناسم که در اقیانوسی مسکن دارد
و دلش را در یک نی لبک چوبین
می نوازد آرام، آرام
پری کوچک غمگینی
که شب از یک بوسه می میرد
و سحر گاه از یک بوسه به دنیا خواهد آمد »
و از احمد شاملوا هم من به این شعرش خیلی ارادت دارم، البته وقتی که خودش با صدای خودش این شعرو بخونه که دیگه محشر می شه...
« دهانت را می بویند، مبادا که گفته باشی دوستت می دارم؛
دلت را می بویند، روزگار غریبیست نازنین...
و عشق را کنار تیرک راهبند تازیانه می زنند.
عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد!!!

در این بن بست کج و پیچ سرما
آتش را به سوخت بار سرود و شعر فروزان می دارند.
به اندیشیدن خطر مکن! روزگار غریبیست نازنین...
آن که بر در می کوبد شباهنگام، به کشتن چراغ آمده است
نور را در پستوی خانه نهان باید کرد!!!

آنک قصابانند بر گذرگاه ها مستقر
با کنده و ساتوری خون آلود! روزگار غریبیست نازنین...
و تبسم را بر لب ها جراحی می کنند و ترانه را بر دهان
شوق را در پستوی خانه نهان باید کرد!!!

کباب قناری بر آتش سوسن و یاس!
روزگار غریبیست نازنین...
ابلیس پیروزمست سور عزای ما را بر سفره نشسته است
خدا
را در پستوی خانه نهان باید کرد!!! »
خب یاد شبای پر رونق کنکور افتادم. شبایی به یاد ماندنی! به یاد ماندنی تر از همیشه...
امشب با بجه ها رفته بودیم بیرون، ( بعضی ها هم که با دوستان می رن بیرون اما خب نمی گن که شاید بعضی ها آرزوی دیدنشون رو دارن ) در مورد انتخاب رشته و اینا صحبت کردیم. در مورد این که کی با چه رتبه ای کجا می ره و چه رشته ای رو دوس داره؟ اصلاً هدفش از درس خوندن چیه؟ منظورم « علم بهتر است یا ثروت؟؟؟ » خب برای من 60% مالیه اس که مهمه و 40% هم ادامه ی تحصیل. فکر می کنم که یواش یواش باید پام رو از رو دوش پدرم بردارم و خب دستم رو به جای این که تو جیب اون بکنم، تو جیب خالیه خودم بذارم... نمی دونم واسه ی شماها هم همین طوره یا نه؟ یه چن تا سؤال ازتون می کنم، خب برای شما رشته اس که مهمه؟ یا که شهری که می خواین توش درس بخونین مهمه؟ یا که کاری که در آینده می خواین دست بگیرین مهمه؟ یا ادامه ی تحصیل براتون مهمه؟ درس خوندن توی بعضی رشته ها واقعاً سخته. این که 6 ماه رو آب باشی 6 ماه رو خشکی! یا این که دوری از خونواده رو می شه تحمل کرد یا نه؟ من می گم کسایی که می خوان برن صنعت نفت درس بخونن باید بتونن به آینده ی روشن خودشون امیدوار باشن. باید بدونن که همه ی این سربالایی ها بالأخره سرپایینی هم داره. خب من که به احتمال 80% می رم سمنان و یا که شاهرود می مونم و متأسفانه بعضی ها باید بازم منو تحمل کنن. که در اون صورت امیدوارم که خداوند بهشون صبر بده!!!
برای پیشی های عزیز هم باید بگم که:
1. یادتون نره که قشنگ ترینِ سال های زندگیتون رو به آسونی از دس ندید
2. اگر مثل من می خواید یه چیزیایی رو از دس بدید، همیشه به خودتون بگید که به چه بهایی اونا رو دادید؟ می خوام بگم که در برابر اونا چی به دس آوردید؟ اگه فکر می کنید که یه روزی پشیمون می شید خب اینایی رو که الآن دارید از دس ندید...
3. یه وقت فکر نکنین که کلاس با کی باعث می شه که درصد اون درس بره بالا و ... نه، این تلاش خودتونه که این کارو می کنه. اگه می خواید خصوصی بردارید، خب اول باید خودتون همه چیز رو جمع بندی کنید و بعد مواردی رو که نفهمیدید یا که فکر می کنید که فلان دبیر بهتر می تونه حالیتون کنه حتماً بدونه تأخیر این کارو کنید، بهتون پیش نهاد می کنم که خصوصی رو خصوصی بردارین، نه جمعی! مگر این که بودجتون ته کشیده باشه.
4. تو پیش تنها چیزی که اصلاً مهم نیس اینه که کدوم درس رو با چه نمره ای و با کی پاس می کنین، فقط باید بتونین تست بزنین. حالا می خواید از رو دست بغل دستی بزنید یا که شانسی بزنید، یا که حل کنید، و یا راه حل تستی حفظ کنید و یا ....
5. تستو باید تو وقتی که بهتون می دن حل کنین، مثل من نباشید. من همیشه تو همه ی سنجش ها و آزمون و حتی کنکور وقت کم آوردم... همه می دونن که 99% مسائل کنکور قابل حل ان ولی نه تو وقتی که بهت می دن
6. الآن اگه تست می زنین، تو وقت، اگه وقت زیاد آوردین، خوشحال نشین که الآن 3-2 تا مبحث بیش تر نیس. یا که اکثر تستاتون مال یکی دو تا درس بیش تر نیس
7. هیچ وقت نگین ما که اصلاً هیچ جا قبول نمی شیم.
8. اگه سؤالی هس که فکر می کنین ما می تونیم کمکتون کنیم. در هر موردی ما همیشه خوشحال می شیم بتونیم به کسی کمکی برسه. از حل تست و مسائل فیزیک و دیفرانسیل و گسسته و حساب گرفته تا مسائل عاشقانه و برخورد با مدرسه و ...
9. راستی یادتون نره که شماها با دبیراتون بیش تر سر و کار دارین، تا ... هیچ وقت تو پر دبیرا نزنین که اساساً واسه حالگیری پایه ان. با کسی لج نکنین، یه سال رو تحمل کنین. واسه پسرا می گم اگه فردا رفتی به مو و ریش و لباس و ... گیر دادن هیچ وقت هیچ جوابی ندین. اگه می تونین خب اون کاری رو که می گن بکنین، به نفع خودتونه. اگرم نمی تونین پس دیگه ککتون هم به خاطر نمره و ... نگزه و هیچ کاری باهاشون نداشته باشین. اینو واسه این می گم که یادم میاد دوستان یه سر به خاطر ریش پرفی دردسر داشتین که آی یواشکی بریم بیایم علی نبینه و ممد زیر سبیلی ردمون کنه و ...
10. دیگه چیزی یادم نمی یاد که براتون بگم. سؤالی باشه همگی پایتونیم.
با آرزوی بهروزی برای همتون