بازگشت دوباره...


به نام اولین و آخرین؛

تو بازگشت دوبارم، بعد از مدت ها ننوشتن، براتون سه تا از عاشقانه ترین ترانه هایی که تا به حال به گوش دل شنیدم رو می نویسم، امیدوارم که آهنگاشو تو دست و بالتون داشته باشین، چون به یه بار دیگه شنیدنشون حتماً می ارزه...
اولیشو که دقیقاً خاطرم نیس مال کیه، از استاد عزیزمون گرفتم... می خواستم تقدیم کنم به ...! گفتم که شاید درخور نباشه، بگذریم:

« باز هم آمدی تو بر سر راهم
آی عشق می کنی دوباره گمراهم
دردا من جوانی را به سر کردم
تنها از دیار خود سفر کردم
دیریست قلب من از عاشقی سیر است
خسته از صدای زنجیر است
خسته از صدای زنجیر است

دریا اولین عشق مرا بردی
دنیا دم به دم مرا تو آزردی
دریا سرنوشتم را به یاد آور
دنیا سرگذشتم را مکن باور
من غریبی قصه پردازم
چون غریقی غرقه در رازم
گم شدم در غربت دریا
بی نشان و بی هم آوازم

می روم شب ها به ساحل ها
تا بیابم خلوت دل را
روی موج خسته ی دریا
می نویسم اوج غم ها را »

« تن تو ظهر تابستونو به یادم میاره
رنگ چشمای تو بارونو به یادم میاره
وقتی نیستی زندگی فرقی با زندون نداره
قهر تو تلخی زندونو به یادم میاره
من نمازم تو رو هر روز دیدنه
از لبت...

تو بزرگی مث اون لحظه که بارون می زنه
تو همون خونی که هر لحظه تو رگ های منه
تو مث خواب گل سرخی لطیفی مث خواب
من همونم که اگه بی تو باشه جون می کنه
من نمازم تو رو هر روز دیدنه
از لبت...

تو مث وسوسه ی شکار یک شاپرکی
تو مث شوق رها کردن یک بادبادکی
تو همیشه مث یک قصه پر از حادثه ای
تو مث شادی خواب کردن یک عروسکی
من نمازم تو رو هر روز دیدنه
از لبت...

تو قشنگی مث شکلایی که ابرا می سازن
گلای اطلسی از دیدن تو رنگ می بازن
اگه مردای تو قصه بدونن که این جایی
برای بردن تو با اسب بالدار می تازن
نفست شعر بلند بودنه
با تو بودن بهترین شعر منه »

بله! اینم ترانه ی نماز بود با صدای شهیار قنبری که فریدون فروغی هم بعدن با کمی تغییر تو شعرش با صدای قشنگ و دوست داشتنیش خوندتش...
و اما سومیش که بازم مال شهیار قنبریه دیگه هیچ حرفی ندارم که دربارش بگم:

« آبی دریا قدغن
شوق تماشا قدغن
عشق دو ماهی قدغن
با هم و تنها قدغن
برای عشق تازه
اجازه بی اجازه!!

پچ پچ و نجوا قدغن
رقص سایه ها قدغن
کشف بوسه ی بی هم
و به وقت رؤیا قدغن
برای خواب تازه
اجازه بی اجازه!!

درین غربت خانگی
بگو هر چی باید بگی
غزل بگو به سادگی
بگو زنده باد زندگی! بگو
برای شعر تازه
اجازه بی اجازه!!

از تو نوشتن قدغن
گلایه کردن قدغن
عظر خوش زن قدغن
تو قدغن من قدغن
برای روز تازه
اجازه بی اجازه!! »

راستی لازمه که این جا هم به همه ی کنکوری های عزیز امسال، چه اونایی که گل کاشتن و چه اونایی که به اونی که می خواستن نرسیدن!! تبریک بگم. به دسته ی دوم به خاطر این تبریک می گم چون یه پله از سربالایی زندگی رو بالا رفتن!.! اگه خوب نگاه کنن به پشت این سد مهیب و حتماً بعد از گذشت یکی دو هفته از آغاز دانشگاه ها حتماً متوجه منظور من می شن!! پس تا بعد...